Your new post is loading...
Your new post is loading...
Cuando se quiere realizar una transformación, lo primero que hay que saber es en qué consiste, qué la diferencia de otras cosas que se limitan a inyectar dinero en un sector, se focalizan en un proyecto estrella y no realizan las modificaciones de fondo que se pretendían. La transformación digital exige reflexionar acerca de cuáles son los problemas, qué estructuras deben ser transformadas digitalmente y de qué modo implica a las personas, los actores y las instituciones correspondientes. No olvidemos que el verdadero sujeto de la transformación digital es la sociedad; lo que hay que transformar digitalmente es la sociedad, no el Estado.
Via Edumorfosis, juandoming
It’s easy to get dismissive about educational theory. I’ve heard teachers say “Don’t bother with the theory. Just focus on practical strategies.” But when done well, theory can provide a roadmap and framework we can use. It can be a nuanced dialogue that cuts to the core of why we do what we do. The problem is that teachers are busy and the research is often dense. However, with generative AI, it is easier than ever to access theory and research in a way that is practical and relevant.
Via John Evans
Juan Domingo Farnós Miró Los LLM y los ALGORITMOS en la Eduación disruptiva & IA Bien es cierto que para la Eduación disruptiva & IA, tanto los LLM como los algoritmos funcionan bien, pero de la misma manera presentan debilidades que hay que analizar.¿Por que?: ---Creatividad y generación de contenido: Los LLM tienen la capacidad…
Via juandoming
Organizaciones internacionales del mundo del libro firmaron la Declaración internacional sobre la libertad de expresión, publicación y lectura.
Via Ramon Aragon
“La educación colaborativa busca conectar a estudiantes y docentes con diversos perfiles que muchas veces forman parte del mercado y se nos escapan del ámbito académico. De esta manera, es posible enriquecer el aprendizaje y las experiencias que se pueden compartir entre personas” (Nacho Vuotto, Head of Learning Content de Digital House)
Via Edumorfosis
Las instituciones educativas, encargadas de preparar a las futuras generaciones, deben adaptarse no solo impartiendo conocimientos básicos, sino también integrando habilidades cruciales que son esenciales en el mundo actual. Entre estas habilidades, la creatividad, la innovación y el emprendedurismo se destacan como pilares fundamentales.
Via Edumorfosis
Systematic reviews and meta-analyses are crucial for synthesizing evidence but are time-consuming and labor-intensive, especially during data extraction. To address this challenge, we developed MetaMate, an open-access web-based tool leveraging large language models (LLMs) for automated data extraction in educational systematic reviews and meta-analyses. MetaMate utilizes a hierarchical schema and divide-and-conquer approach in its extraction chain, and a from-global-to-local lens and example retriever in its verification chain. We evaluated MetaMate’s performance on 32 empirical studies, extracting 20 data elements related to participants and interventions. MetaMate achieved high precision, recall, and F1 scores, with performance comparable to human coders when benchmarked against an expert-defined gold standard. Notably, MetaMate demonstrated advanced mathematical reasoning and semantic comprehension, surpassing keyword-based approaches and avoiding common human errors. As the first LLM-powered data extraction tool designed specifically for educational research, MetaMate has the potential to significantly streamline the systematic review process and reduce time and effort for researchers. MetaMate is available at https://metamate.streamlit.app.
Via Vladimir Kukharenko
Do you teach one of those courses that promotes lots of student anxiety? Nowadays that seems to apply to all sorts of courses.
Via Vladimir Kukharenko
As an instructor, you almost certainly use artificial intelligence (AI) daily in your academic work without knowing or caring how it works. Email spam filtering and Microsoft Word’s grammar checker are just two examples.
However, a new AI chatbot technology just released, ChatGPT, is a tool you cannot ignore. To help you better understand this new tool and how it can be used, here are five steps you can take to become more familiar with ChatGPT.
Via Edumorfosis
¿Hacia dónde va la Universidad Latinoamericana en el siglo XXI? ¿Cómo afecta la globalización a las universidades?
Via Ramon Aragon
La industria de los seguros de automóvil del Reino Unido denuncia que se enfrenta a un problema grave: el fraude de seguros mediante imágenes manipuladas,...
Via Santiago Sanz Lastra
There is a myth. Cue the string section. That there was once a place for all to gather, share, be festive, develop new connections, every course a hashtag, topple a few governments, people power. T…
Via Vladimir Kukharenko
I’m super excited to share some of my thoughts about using the SAMR model — a framework that guides us through the stages of technology integration — to get started using AI in classrooms.
Via Nik Peachey
|
Instructure’s Stephan Fortier discusses the value of microcredentials in ensuring the success of lifelong learning policy and embedding upskilling into the UK’s education system, owing to the growing skills gap blighting the UK economy and its flexibility.
Via Edumorfosis
Cruz Pérez hace una propuesta de cómo debe ser la formación pedagógica que pide la LOSU a los profesores universitarios.
Via Ramon Aragon
This paper explores the emerging field of prompt engineering within generative AI, emphasizing its role as a critical intersection between art and science. Prompt engineering is identified as the key to unlocking the full potential of generative AI
Via Vladimir Kukharenko
Infografía para consejo técnico Autocuidado como estandarte de docentes resilientes
Via Ramon Aragon
Desde hace un par de años hemos visto cómo ha crecido exponencialmente el número de aplicaciones que utilizan inteligencia artificial generativa. Desde la...
Via Santiago Sanz Lastra
By Leo Babauta One of the best long-term things you can do for a happier life and better relationships is to cultivate a positive mindset. People with positive mindsets live longer, happier lives. They have lower rates of heart disease, cancer. They live about 7.5 years longer, on average. That’s huge. So developing a positive […]
Por Isabel Carrasco González Adam Grant en su libro “Originals. How non –conformists change the world” explora el poder de las nuevas ideas, cómo podemos hacerlas realidad y cómo cada persona puede ser original y conseguir que los demás piensen de forma diferente.Original (adj): el origen o fuente de algo, de lo que va a surgir algo.Original (nom.): una cosa que tiene un carácter único o singular; una persona que es diferente de los demás en un aspecto atractivo o interesante; una persona con capacidad de innovar.Hace algún tiempo los psicólogos descubrieron que existen dos rutas para alcanzar logros: la conformidad y la originalidad. Conformidad implica el seguir a la masa en los caminos convencionales y mantener el estatus quo. Originalidad consiste en elegir la vía menos transitada y defender nuevas ideas que pueden ir contra lo convencional pero que van a conseguir que las cosas mejoren.
Via Juan Carlos Valda
This article argues for exploring, connecting, and applying utopian imagination, speculative design, and planetary thinking as a way forward for higher education to reimagine and move towards more hopeful planetary futures. It examines hopepunk and solarpunk perspectives on possible futures to propose a design agenda for rewidening and rewilding higher education and educational technology with utopian imagination. Firstly, the article outlines and develops a framework for wider and wilder futures in higher education, emerging from utopian thinking and desire. Secondly, it connects hopepunk with speculative design and solarpunk with planetary design to highlight and put forward rebellious strategies of hope in envisioning more preferable futures. Thirdly, it approaches the field of educational technology within the context of wide and wild education to establish four planetary orientations concerning educational technology: Higher Education for, in, with, and by the world. Taken together, the article proposes a design agenda for educational technology that integrates utopian imagination and solarpunk practices with planetary educational technology to catalyse the development of more preferable futures in a more-than-human world.
Via Vladimir Kukharenko
Juan Domingo Farnós Las sinergias neuronales en la inteligencia artificial (IA) se refieren a la manera en que los sistemas de IA se inspiran en el funcionamiento del cerebro humano para mejorar su eficiencia y capacidad de aprendizaje. La sinapsis, que es la conexión entre las neuronas en el cerebro, ha sido un modelo para…
Via juandoming
“No me sigas, que yo también ando perdido” Si sigues a Homo Mínimus desde hace tiempo te puedes haber preguntado a quién estás siguiendo: al artista que se hace llamar Homo Mínimus o a Homo Mínimus, un personaje tan real como el artista, con su estilo, personalidad y agenda propia. Yo ahora me estoy preguntando,…
Via Ramon Aragon
Microsoft ha anunciado el lanzamiento de passkeys para cuentas de Microsoft, una solución innovadora que busca reemplazar las tradicionales contraseñas. Esta nueva función, que llega dos años después de que Apple y Google implementaran propuestas similares, representa un avance significativo en la...
Via Santiago Sanz Lastra
For AI to support students, education institutions need to ensure employees have the skills and training to leverage new technologies.
Via Vladimir Kukharenko
|