Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan
1.0K views | +0 today
Follow
Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan
Via deze pagina wil ik suggesties verzamelen voor artikels, boeken, rapporten, e.d. die kunnen bijdragen aan de denkoefening waar de Open Universiteit - http://www.ou.nl/ dit jaar mee start, namelijk het ontwikkelen van een nieuw strategieplan voor de instelling. Stukken over trends in (hoger) onderwijs, over leerbehoeften vanuit de samenleving, over technologische innovaties die een rol zullen / kunnen spelen, over recent onderzoek naar open en afstandsleren.
Curated by Steven Verjans
Your new post is loading...
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

How do students want to learn in online distance education? Profiling student preferences | The International Review of Research in Open and Distributed Learning

How do students want to learn in online distance education? Profiling student preferences | The International Review of Research in Open and Distributed Learning | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Steven Verjans's insight:
Interesting study by colleague Rob Koper amongst OU students and target groups with regard to study preferences.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

@johntraxler: My paper "Distance Learning—Predictions and Possibilities" published in Education Sciences. It looks at wider global, economic and technological factors and challenges confronting dis...

My paper "Distance Learning—Predictions and Possibilities" published in Education Sciences. It looks at wider global, economic and technological factors and challenges confronting distance learning.
Abstract: http://www.mdpi.com/2227-7102/8/1/35/
PDF: http://www.mdpi.com/2227-7102/8/1/35/pdf
Steven Verjans's insight:
John asks relevant and timely questions in a context and time with blurring boundaries between traditional campus education and online learning. He touches on some trends and future developments...
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Zuyd gaat werken met leermanagement systeem Moodle | WilfredRubens.com over leren en ICT

Vorige week is de laatste stap in het aanbestedingstraject van het leermanagement systeem met succes afgerond. Gisteren heeft het College van Bestuur ingestemd met de afrondende rapportage en het voorgestelde besluit. Dat betekent dat Zuyd met ingang van studiejaar 2018-2019 gaat werken met Moodle als leermanagement systeem. Moodle is wereldwijd het meest gebruikte leermanagement systeem, en zal worden gehost door het Eindhovense bedrijf OpenEdu.
Steven Verjans's insight:
Dit had de Open Universiteit 6 jaar geleden ook moeten doen, in plaats van helemaal solo-slim een eigen leeromgeving te gaan ontwikkelen, die altijd achteraan zal hinken. Uitgebreid OR-advies werd toen door CvB genegeerd.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

ScienceGuide - "Personeelsbeleid universiteiten moet beter"

ScienceGuide - "Personeelsbeleid universiteiten moet beter" | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Dittrich: “Ik had zeker gevoel dat er een stem werd gegeven aan een aantal problemen dat heerst op de universiteiten. Je ziet dat universiteiten te veel in een sfeer terecht zijn gekomen van het afrekenen, en dan voornamelijk op economische indicatoren. Mensen hebben het gevoel niet genoeg gehoord te worden bij grote beslissingen in de instelling en daarbuiten. En er is gewoon een probleem met de werkdruk op universiteiten. Er zaten dus degelijk zorgen onder, en Amsterdam is altijd wat gemakkelijker in het uiten daarvan.”

ScienceGuide: Toch geven werknemers en studenten in evaluaties aan een te hoge werkdruk en stress te ervaren. Doen universiteiten er genoeg aan om een goede werkgever te zijn, en om de juiste mensen aan zich te binden?

Dittrich: “Dat weet ik niet. Het is natuurlijk aan de mensen op de instelling om de selectie te maken van wie bijvoorbeeld een goede leidinggevende is. Zijn we daar zo goed in? Nee, het personeelsbeleid is nog relatief weinig ontwikkeld aan de universiteiten. We zijn heel goed in personeelsbeheer en het formulieren maken. We kunnen fietsen ruilen tegen vakantiedagen, we hebben een goede cao. Maar het wezen van wat het nu is om leiding te geven in een universiteit, daar worden mensen niet op geselecteerd, en ook nauwelijks op getraind.” “De beweging in de richting van team science vind ik om die reden goed. Dan komen we misschien ook af van de gedachte dat iedereen maar door dezelfde mal moet. Je krijgt er dan als organisatie misschien ook meer oog voor dat sommige mensen nu eenmaal beter zijn in begeleiding. Dat ze bijvoorbeeld meer empathie kunnen opbrengen of dat ze oog hebben voor hoe met name jonge mensen zich een weg vinden in een organisatie. Daar zit volgens mij eerder de winst: in goede begeleiding. Niet in dat je een bepaalde hoeveelheid artikelen moet hebben geschreven voor een proefschrift.” “De leidinggevenden in het algemeen, daarvan wordt aangenomen dat die mensen dat ‘gewoon kunnen’, Het is alsof ervan uit wordt gegaan dat het een door God gegeven eigenschap is om goed leiding te kunnen geven. Maar dat is lang niet in alle gevallen waar. Een deel van die werkdruk is dat sommige promotoren gewoon veel te veel promovendi hebben aangenomen voor wat ze aankunnen. Daar keert de wal het schip en daar moet binnen een universiteit meer aandacht voor zijn.”
Steven Verjans's insight:
"Mensen hebben het gevoel niet genoeg gehoord te worden bij grote beslissingen in de instelling en daarbuiten", zegt Karl Dittrich in afscheidsinterview over belang van medezeggenschap / inspraak, en over gebrek aan personeelsbeleid (vs. personeelsbeheer). Geldt zeker ook voor de Open Universiteit.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

'Geef alle wetenschappers basisbeurs', dan hebben ze meer tijd voor echt onderzoek - Wetenschap - Voor nieuws, achtergronden en columns

'Geef alle wetenschappers basisbeurs', dan hebben ze meer tijd voor echt onderzoek - Wetenschap - Voor nieuws, achtergronden en columns | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Wetenschappers zijn veel tijd kwijt met het schrijven en beoordelen van onderzoeksvoorstellen. Dat kan efficiënter. Filosoof Krist Vaesen stelt voor a
Steven Verjans's insight:
Interessant in de discussie over tijd- en geldverlies in de werving van externe projectgelden.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Levenlanglerenkrediet nu ook voor Hoger Onderwijs in Nederland - DUO Particulier

Wilt u een opleiding gaan volgen, maar heeft u geen recht meer op reguliere studiefinanciering (lening, aanvullende beurs en reisproduct)? Vanaf het studiejaar 2017-2018 kunt u onder bepaalde voorwaarden toch geld lenen om het collegegeld of lesgeld te betalen.

Steven Verjans's insight:
Belangrijke kans voor de Open Universiteit? Nederlanders of anderen die in Nederland verblijven kunnen nu een krediet aanvragen om hun collegegeld te betalen.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

"Video Conference as a tool for Higher Education - the TEMPUS ViCES experience" (2012). Firenze University Press

"Video Conference as a tool for Higher Education - the TEMPUS ViCES experience" (2012). Firenze University Press | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Firenze University Press - Università degli Studi di Firenze - The book describes the activities of the consortium member institutions in the framework of the TEMPUS IV Joint Project ViCES - Video Conferencing Educational Services (144650-TEMPUS-2008-IT-JPGR).
In order to provide the basis for the development of a distance learning environment based on video conferencing systems and develop a blended learning courses methodology, the TEMPUS Project VICES (2009-2012) was launched in 2009.
This publication collects the conclusion of the project and it reports the main outcomes together with the approach followed by the different partners towards the achievement of the project's goal. The book includes several contributions focussed on specific topics related to videoconferencing services, namely how to enable such services in educational contexts so that, the installation and deployment of videoconferencing systems could be conceived an integral part of virtual open campuses.

Steven Verjans's insight:
Interesting book outlining the experience of several European HE institutions with videoconferencing for distributed synchronous learning. Very relevant for the OU in its discussion of decentralised locations.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Personalised learning - Verslag van een SURF studiereis waaraan ook @OU_Nederland deelnam - SURFspace

Personalised learning - Verslag van een SURF studiereis waaraan ook @OU_Nederland deelnam - SURFspace | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
SURF STUDIEREIS ONDERWIJS OP MAAT Van 2 tot 6 april neemt een groep bestuurders van hogescholen en universiteiten deel aan een studiereis van SURF naar Boston.De studiereis heeft als thema “Personalised Learning”. Ter voorbereiding op de studiereis organiseerde SURF een kick-off bijeenkomst met de deelnemers en enkele collega’s uit hun instelling. Dat was het startpunt van de gezamenlijke discussie over flexibel en persoonlijk onderwijs. Het verslag van deze kick-off lees je hier.
Steven Verjans's insight:
Fijn dat onze rector deelnam aan deze studiereis, alleen jammer dat ze haar zelfde verhaal blijft vertellen. Als het gaat over onderwijs op maat, zijn we als OU net de verkeerde kant aan het opgaan. Dat er naast ons super flexibele model ook een ander model nodig was, is de meerderheid van de OU-leden het wel mee eens. Dat tegelijk het kind met het badwater moest weggegooid worden, dat is een ernstige inschattingsfout. Als je onderwijs op maat wil bieden, zorg dan dat voor een reële keuzemogelijkheid voor studenten. Dat wordt de echte inzet van de strategiediscussie dit najaar.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Een belangrijke rol voor flexibel deeltijdonderwijs: "De 8 Learning en Development trends in Nederland"

Een belangrijke rol voor flexibel deeltijdonderwijs: "De 8 Learning en Development trends in Nederland" | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it

Het vakgebied Learning and Development maakt de laatste jaren een grote ontwikkeling door, niet in het minst vormgegeven door de alomtegenwoordigheid van smartphones. Wat zijn nu eigenlijk de belangrijkste trends in Nederland? Deloitte onderzocht bij veertien Nederlandse multinationals in hoeverre zij de theoretische trends terugzien in de realiteit. De trends blijken vooral gevoed door de veranderende omgeving van organisaties, hun behoefte aan een duurzaam inzetbaar personeelsbestand en hun motivatie om innovatiever, adaptiever en klantgerichter te worden. Dit zijn de 8 trends:

1. Leren moet meetbaar bijdragen aan de bedrijfsresultaten

2. Strategisch talentmanagement wordt essentieel

3. Focus op de individuele deelnemer

4. Werknemers krijgen meer verantwoordelijkheid

5. Mobile learning en training wordt populair

6. Integratie van leren en werken

7. Meer kennis delen en teamleren

8. Grotere behoefte aan contentcuratie

Steven Verjans's insight:
Als ik dit rapportje lees, denk ik dat we als Open Universiteit echt wel een rol te spelen hebben, maar we moeten wel flexibel en up-to-date zijn!
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

OU-wetenschappers starten Career Research Network - Open Universiteit

Loopbaanontwikkeling staat sterk in de belangstelling. Op verschillend universiteiten en instituten in Nederland en Vlaanderen wordt onderzoek gedaan op dit gebied. Maar weten de onderzoekers van elkaars activiteiten? Marinka Kuijpers en Judith Semeijn, beiden aangesteld als bijzonder hoogleraar aan de Open Universiteit, hebben het initiatief genomen tot de oprichting van het Career Research Network (CRN), een netwerk voor onderzoekers op het gebied van loopbaanontwikkeling.
Steven Verjans's insight:
En hoe zit het met loopbaanontwikkeling aan de Open Universiteit zelf? Nemen we dat mee in de strategieplannen voor de volgende 5 jaar?
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Studenten verdienen meer rechten en universiteiten meer bekostiging voor schakeltrajecten | @deVSNU

Studenten verdienen meer rechten en universiteiten meer bekostiging voor schakeltrajecten | @deVSNU | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Er moet meer aandacht komen voor de rechtspositie van studenten die een premaster volgen en het is problematisch dat universiteiten deze trajecten uit eigen zak betalen. Dat concludeert het rapport ‘Schakelen tussen bachelor en master in het hoger onderwijs’ dat Minister Bussemaker vandaag naar de Kamer stuurde. Er is ook goed nieuws: uit het onderzoek blijkt dat schakelstudenten tevreden zijn over het onderwijs dat zij krijgen en zij doen het in de master net zo goed als de andere studenten. Studentenorganisaties LSVb en ISO en de VSNU roepen de politiek op meer geld beschikbaar te stellen. LSVb-voorzitter Jarmo Berkhout: “Veel politieke partijen benadrukken het belang van gelijke kansen en de mogelijkheid om verder te kunnen studeren. Wij zeggen tegen hen: put your money where your mouth is.”
Steven Verjans's insight:
Helemaal mee eens. Een overheid die belang hecht aan het verhogen van het aantal academisch gevormde burgers, moet ook bereid zijn de overgang naar het academisch onderwijs te bekostigen. Is voor de OU een belangrijke doelgroep!
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Wanneer is onderwijs effectief?

Wanneer is onderwijs effectief? | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Wat levert wetenschap op? In deze post vat ik de resultaten van een grootschalig onderzoeksprogramma samen dat als doel had de effectiviteit van leren en onderwijzen te helpen vergroten.
Steven Verjans's insight:
Wanneer is onderwijs effectief? - Is een betere vraag dan "wat is goed onderwijs?" - Interessante resultaten van meerjarig Brits onderzoek van enkele jaren geleden ... "Ten principles for effective pedagogy"
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Important statement by .@jefstaes: "Give students freedom to accelerate or slow down their learning"

Steven Verjans's insight:
Belangrijk voor de OU. Zeker voor ónze studenten is dit cruciaal. Wie zijn wij dat we denken dat we beter weten dan onze studenten hoe ze het beste leren in hun context en situatie? Kunnen wij echt geen onderwijs bedenken dat tegelijk flexibel en activerend is, en eventueel sturend voor wie dat nodig heeft?
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Brilliant post by @mweller on the future of the @OpenUniversity: "Love, Faith, Hope & Charity – the future of the OU" - Lessons also apply to @OU_Nederland, imho

I’ve had a draft of this post kicking around for a while now, but after today’s news that Open University Vice Chancellor Peter Horrocks has resigned, it seems now is the time to publish it. I won’t go into specific suggestions about policy or strategy (but, hey, I have lots of those!) because that is too internally focused and not of interest to most people outside the OU. Instead I want to focus on more cultural, generic issues which, while brought to a very public head at the OU, are pertinent to many in higher ed I believe. I’m going to couch these in terms of Love, Faith, Hope and Charity. If the OU senior management can make steps to addressing these more fundamental (dare I say, emotional) issues, then the OU will return to be a functioning, forward looking institution at the heart of the UK higher education system. But, if it’s permissible, I do offer a general recommendation for each (all this for considerably less than £2.5 million).
Steven Verjans's insight:
Excellent blogpost by Martin about what he sees as the major challenges for the British Open University. Capitalise on the institution's strengths (staff and student love and trust), implement change in manageable doses, coin change in language that is appropriate for universities (not big business).
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Oud-collega UHD @TheoVerheggen in NRC: "Liever de smeerput dan de universiteit" over zijn vertrek bij de @OU_Nederland

Oud-collega UHD @TheoVerheggen in NRC: "Liever de smeerput dan de universiteit" over zijn vertrek bij de @OU_Nederland | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Onderwijs: Kapotgeëvalueerd en uitgerankt is voormalig universitair hoofddocent psychologie Dr. Theo Verheggen nu in de leer als lasser in een garage.
Steven Verjans's insight:
Theo altijd als een toffe en zeer gedreven collega gekend. Pijnlijk om zijn verhaal hier zo te moeten lezen in NRC, maar wel voor een stuk herkenbaar. Instellingscultuur van prestaties, rendement, bureaucratie en ja-knikkers was voor mij een van de redenen om mijn voorzitterschap bij de Ondernemingsraad neer te leggen. Nu proberen werken aan die academische cultuur, maar de context is niet bevorderlijk.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

ScienceGuide - Individuele leerrekening voor leven lang leren

ScienceGuide - Individuele leerrekening voor leven lang leren | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Er komt een individuele leerrekening voor alle Nederlanders die een startkwalificatie hebben behaald. De leerrekening moet de huidige fiscale aftrekpost voor scholingskosten gaan vervangen. Met die maatregel wil de regering de weg bereiden voor een gebundeld overheidsbeleid rond leven lang leren.
Steven Verjans's insight:
Mogelijk belangrijk voor de Open Universiteit. Nu kunnen werknemers zelf meer invloed uitoefenen, hoop ik.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Nederlandse economen en psychologen plegen vaak zelfplagiaat; vooral prominente wetenschappers - Wetenschap - Voor nieuws, achtergronden en columns

Nederlandse economen en psychologen plegen vaak zelfplagiaat; vooral prominente wetenschappers - Wetenschap - Voor nieuws, achtergronden en columns | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Nederlandse economen en psychologen plegen veelvuldig zelfplagiaat: ze recyclen eerder werk van zichzelf, zonder erbij te melden dat het oud is. Bij d
Steven Verjans's insight:
Publicatiedruk en universitaire evaluatie- en beloningssystemen zorgen voor dubieus gedrag in sommige wetenschapsgebieden.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Professional Certificate

Professional Certificate | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
edX Professional Certificate programs are series of courses designed by industry leaders and top universities to build and enhance critical professional skills needed to succeed in today's most in-demand fields. Find the program that meets your specific needs. Stand out and succeed at work.
Steven Verjans's insight:
Ook de grote aanbieders van MOOCs, zoals edX, bieden nu Korte Programma's aan, de zgn. professional certificates. Moeten we als OU hierin meegaan?
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Open University jobs at risk in £100m 'root and branch' overhaul

Open University jobs at risk in £100m 'root and branch' overhaul | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it

Institution plans to save 25% of annual budget to secure financial stability and reinvest in digital transformation


Staff at the Open University are preparing for job losses as part of a radical overhaul to try to secure the institution’s financial future. The OU vice-chancellor, Peter Horrocks, told staff on Tuesday that a “root and branch review” of every aspect of the university’s operations was being launched to achieve savings of £100m from the annual budget of £420m, the bulk of which would be invested in a digital transformation programme.

Steven Verjans's insight:
The Dutch OU had a major overhaul 4 years ago, but not nearly of the scope of the planned OU-UK initiative. Would like to learn more about these plans. Do they presage the OU-NL's situation for 2022?
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Nederlandse werknemers slecht voorbereid op toekomstige arbeidsmarkt | HR Praktijk

Nederlandse werknemers slecht voorbereid op toekomstige arbeidsmarkt | HR Praktijk | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
We staan aan het begin van een industriële revolutie waarop door zowel bedrijven, overheden en werknemers onvoldoende wordt ingespeeld. "Bijna tweederde van de Nederlandse werknemers geeft aan op dit moment niets tot heel weinig te leren tijdens hun werk," aldus prof. dr. Nick van Dam.
Steven Verjans's insight:
Professionele ontwikkeling zou volgens Nyenrode-professor  Nick van Dam meer in het teken moeten staan van toekomstige kennis en vaardigheden, en niet zozeer in kennis en vaardigheden om de huidige taken (beter) uit te voeren.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

"[UK] Part-time student numbers collapse by 56% in five years" via @hopkinsdavid

"[UK] Part-time student numbers collapse by 56% in five years" via @hopkinsdavid | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
One architect of government policy on support for part-timers admits the result has been a ‘catastrophe’ for universities and students
Steven Verjans's insight:
Governments and policy makers don't have a handle on dealing with part-time students and lifelong learning. The model of the 18-25 year old college student still prevails in the funding and student support schemes. So universities that are tailored for part-time study, such as Open Universities, should do their utmost to support flexible learning, in my personal opinion.
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Wordt dit de nieuwe manier van lesgeven?

Wordt dit de nieuwe manier van lesgeven? | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
De universiteit van Kortrijk pioniert met een nieuwe manier van lesgeven. De proffen gebruiken slimme technologie, waardoor er meer interactie is met hun studenten. Via een gesofisticeerd platform kunnen studenten hun antwoorden met elkaar delen, de prof kan daar dan meteen op inpikken. Het is al bewezen dat student zich zo langer kunnen concentreren, waardoor ze ook betere resultaten halen.
Steven Verjans's insight:
Dit soort innovatie zou de OU zich op moeten richten....
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Academische tijdverspilling? - "Kans op onderzoeksubsidie daalt tot onder 20 procent" via @nrc

Academische tijdverspilling? - "Kans op onderzoeksubsidie daalt tot onder 20 procent" via @nrc | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Wetenschapsbeleid:
Een kwart van het geld voor onderzoek gaat op aan het beoordelen van kansloze voorstellen voor onderzoek. Dat moet stoppen.
Steven Verjans's insight:
Ook de OU moet zich de vraag stellen of instituten als het Welten-instituut zoveel tijd en moeite (en dus ook onderzoekstijd) moeten stoppen in het werven van extra middelen als de kans op succes zo klein is. Er zijn toch andere maatstaven om de maatschappelijke waarde van onderzoek te meten dan het binnenhalen van extra onderzoeksmiddelen?
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

ScienceGuide - Hogescholen bundelen krachten in deeltijd

ScienceGuide - Hogescholen bundelen krachten in deeltijd | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
7 maart 2017 - De Vereniging Hogescholen opent de jacht op de deeltijdstudent met de lancering van een nieuwe website. Het aanbod van twintig hogescholen, dat zich kenmerkt door een combinatie van werkplekleren, digitaal onderwijs en een onderzoekscomponent, is nu op een plek te vinden.
Steven Verjans's insight:
Interessante ontwikelling: hogescholen verhogen zichtbaarheid van deeltijdonderwijs. Nu de OU nog zichtbaarder maken? Rol in ondersteuning van hogescholen?
No comment yet.
Scooped by Steven Verjans
Scoop.it!

Why my university is not entering the TEF

Why my university is not entering the TEF | Open Universiteit in de 21e eeuw - Naar een nieuw Instellingsplan | Scoop.it
Open University vice-chancellor Peter Horrocks on why his institution will not be in the teaching excellence framework this year
Steven Verjans's insight:
Benchmarking teaching at an Open University according to the standards of regular 18-23 HigherEd institutions is unfair. Open Universities need to stand up for their uniqueness, even if it means going against gouvernment regulators.
No comment yet.